Vakantie

We startten best fanatiek, maar hierna gingen we meestal om de dag op pad. We zijn gestart met een scheepswerf met strand bij Gouvia waar we ook boodschappen gingen doen op maandag. Dinsdag zijn we naar het bekendste strand van Corfu geweest: Paleokastritas. Hier hebben we een korte boottocht gemaakt door de baaitjes en wierpen een blik in een aantal grotten. Vlakbij zat restaurant Gran Aladino waarvan we wisten dat ze glutenvrije gerechten serveerden. Hier hebben we genoten van een lunch met bruschetta, pasta en chocoladecake met ijs. Woensdagochtend gingen we naar het strand Barbati. Dit lag maar op 10 minuten rijden van ons huisje. We huurden bedjes met een parasol. Ons dochtertje zat lekker bij mij te spelen, terwijl mijn vriend ging snorkelen. Na dit alles hebben we het even rustig aan gedaan en veel bij het zwembad gezeten bij het appartement. Zaterdag zijn we naar Corfu stad geweest. Hier hebben we een bakkertje bezocht met glutenvrije producten. Glutenvrij meel gebruikte ze alleen weinig, dus de koekjes waren met name met fruit en chocolade. Toch had ik een bakje gekocht, maar de meeste waren niet mijn smaak.

De tweede week brak alweer aan.
Maandag zijn we naar het mooie strand van Kassiopi geweest. Ook hier huurden we weer bedjes met een parasol en zaten we ook nog in de schaduw van een rots. Daardoor was het heerlijk vertoeven. Mijn vriend ging eerst snorkelen en haalde mij over ook te gaan. Er waren best wel wat grijze verschillende vissen te zien. We waren er al vroeg en gingen rond lunchtijd weer richting ons appartement. Toch een voordeel van vroeg wakker zijn door ons dochtertje. Hierdoor gingen we ook altijd vroeg op pad, waardoor we rond 13 uur meestal weer in het appartement waren. Zo kon ik dan naar bed en ’s middags zaten we dan bij het zwembad. We hebben een maar vier keer gekookt, toen we zin hadden in pasta of rijst. Voor de rest zijn we vier keer uit eten geweest en de andere avonden bestelde de eigenaresse eten voor ons. Erg makkelijk en vaak hadden we zo veel dat we er de volgende dag nog een keer van konden eten.

De temperatuur lag alleen wat hoog voor deze tijd van het jaar. Wij gingen met de gedachte van 23/24 graden, maar de werkelijkheid was rond de 27 graden en hoger. Daardoor probeerden we veel in de schaduw te blijven.

Woensdagochtend van de tweede week gingen we naar het paleis van keizerin Sissi van Oostenrijk. Zoals de recensies al vertelden waren de tuinen erg mooi. Ook de trap met de grote schilderingen op de muur waren de moeite waard. Er stond nu nog één uitje op onze planning. Het uitzichtpunt van Logas Beach. We wilden hier donderdag heen, maar dit werd vrijdagochtend. Wat was het hier mooi. Heel helder water, mooie rotsen en nog bijna geen toerist te zien. Hier hebben we lekker op een terras van het uitzicht genoten en is mijn vriend naar beneden gelopen om ook daar nog foto’s te maken. Op de terugweg nog gestopt in Sidari bij Canal d’Amour Beach. Dit was wel mooi om te zien, maar erg onhandig gelegen bij een hotel. Ook de 32 graden zorgde ervoor dat we weer snel de huurauto met airco ingingen. Aan het einde van de dag ben ik nog de boulevard van Ypsos afgelopen om nog wat winkeltjes te kijken. Dit viel erg tegen qua hoeveelheid winkeltje, maar ik kocht toch een hanger voor in de tuin als aandenken. Hierna flink uithijgen, want de wandeling had mij wel uitgeput.