Praag dag 2

Vandaag hadden we een e-bike fietstocht gepland. We werden met de taxi opgehaald en maakten kennis met onze gids. In plaats van een e-bike konden we ook een scooter kiezen. Niet een scooter zoals wij die kennen, maar een elektrische, zeer wendbare die makkelijk is in gebruik.

We staken direct de rivier over naar alle mooie parken en uitzichtpunten. Bij elke bezienswaardigheid vertelde de gids kort iets en soms raadde hij aan om op een andere dag op het gemak nog terug te komen. Tussendoor stopten we bij een kerk met de naastgelegen biertuin. Hier zaten ook de priesters aan het bier, want de dienst was net afgelopen.

Wat een hoogteverschillen zaten er in de parken. We waren erg blij dat we hier met de scooter waren ipv lopend met de rolstoel. Zo konden we heel veel zin. Na het terug oversteken van de rivier stopten we nog bij het concertgebouw, maar hierna kwam de tocht tot het einde. We hadden heel veel gezien, maar er bleef nog genoeg over voor de komende dagen.

We zochten een lunchplek, maar zaten eerst in een hele dure winkelstraat. Inmiddels was ik erg moe, dus besloten we naar het Italiaanse restaurant van gisteravond te gaan. We deelden een glutenvrije pasta en een tiramisu. Vooral de tiramisu was erg bijzonder. Dit hadden we allebei lang niet gegeten in een restaurant.

Na het middagdutje gingen we op tijd avondeten, zodat we hierna nog een kijkje konden nemen bij The Charles Bridge. Wat een hoop mensen waren op de brug om een kijkje te nemen. De gids tijdens de fietstocht had verteld dat er een bijzondere helende energie op de hele brug te voelen was en bij een bepaald beeld van Jesus kon je een wens doen. Ik ben niet bijgelovig, maar heb het toch wel gedaan. We gingen nog wat verder, want we zagen dichtbij een kerktoren. Deze hebben we ook nog bezichtigd. Ik kon de kerk niet in met de rolstoel, dus gingen we om en om. Hierna was de energie echt op en gingen we terug naar het hotel.