Herfstvakantie

Hoewel we gewend zijn om in de herfstvakantie vaak een week op vakantie te gaan, besloten we dit jaar thuis te blijven. We wilden al tijden ons laten informeren over de kosten voor een kunststof kozijn op zolder en ik wilde graag kijken naar nieuw behang voor de woonkamer. Ons dochtertje ging een nachtje bij mijn schoonmoeder logeren. Nadat we haar weggebracht hadden, reden we door naar Behangwereld. Hier brachten we best veel tijd door. We namen wat voorbeelden mee naar huis, maar een keuze konden we nog niet maken.

Zondagochtend gingen we eerst samen naar Scheveningen om een wandeling te maken. Ik kon niet zo ver lopen, doordat ik de vorige dag veel gestaan had. Toen het begon te spetteren zochten we een restaurant uit om te lunchen. De meeste strandtenten waren al afgebroken, dus we moesten eerst even vragen waar glutenvrij brood geserveerd werd bij de vaste restaurants op de boulevard. Gelukkig bleek het eerste restaurant glutenvrij brood te hebben en een uitsmijter, dus de lunch was heerlijk. Hierna haalden we ons dochtertje op.

’s Maandags bracht ik ons dochtertje naar mijn moeder, waarna ik zelf wilde gaan roeien. Helaas was de wind te sterk om buiten te roeien, waardoor ik besloot om thuis te blijven. Mijn vriend en ik zochten samen bijna 1000 foto’s uit en zo was deze klus ook afgerond. ’s Middags hadden we een eerste offerte afspraak voor het kunststof kozijn. Het wordt een prijzig project, want ook het screen moet vervangen worden en er moeten een plisehordeur en een inzethor bij. Tijd om meer offertes op te vragen.

Op dinsdag ging ons dochtertje bij mijn zus logeren en hadden wij een overnachting geboekt in Waardenburg. We konden vanaf 12 uur inchecken, dus daarvoor gingen we in de omgeving wandelden bij Landgoed Neerijnen. We kwamen ook een bordje van pompoenverkoop tegen, dus daar liepen we ook heen. We kochten een mooie grote pompoen. Hierna gingen we naar het landgoed waar we zelf verbleven. De eigenaren ontvingen ons zeer goed en het appartement was echt van alle gemakken voorzien. De koelkast was zo goed gevuld voor het ontbijt, dat we er ook mee konden lunchen. Na mijn middagdutje reden we naar Zaltbommel. Hier wandelden we door de stad en bezochten de Sint-Maartenskerk. Ook deden we veel kleine boodschapjes. Voor het avondeten hadden we gereserveerd bij ’t Zusje. Hier aten we echt heerlijk en ook glutenvrij was alles weer top geregeld. De volgende ochtend reden we nog naar kasteel Waardenburg, maar dit was privéterrein, waarna we snel doorreden naar mijn zus.

We hadden ons dochtertje ook een dagje naar Blijdorp beloofd, dus hier gingen we op donderdag heen. We spotten zelfs het nieuwe kleine olifantje. Na de lunch bij de speeltuin werd het overal erg druk en was moest ik op sommige plekken manoeuvreren met de rolstoel om door de drukte te komen. Gelukkig waren we gelijk om 9 uur gestart, waardoor we alles gezien hadden en richting thuis gingen.

Vrijdagochtend ging ik met mijn dochtertje pompoen snijden bij tuincentrum de Driesprong. Dit was voor mij de eerste keer dat ik het deed en ik vond het best lastig, maar ons dochtertje was zo enthousiast dat ik flink mijn best deed. Na afloop van de workshop bezochten we de kerstshow en kochten we oliebollen om mee te nemen naar huis. Thuis liet ons dochtertje trots haar pompoen zien. De hele middag bleef ik op bed liggen, want ’s avonds ging ik met mijn zus op stap. We gingen vroeg eten bij Popocatepetl in de Oude Haven en daarna naar Cinerama voor de film Ticket to Paradise. Hiervan hadden we bij Soof 3 de trailer gezien en deze leek ons ook erg leuk. En leuk dat was hij zeker. Binnenkort ook nog naar de film Kwestie van geduld. Wat is de bioscoop toch een heerlijk uitje.