Weekend Landal ’t Loo

Ons dochtertje had vrijdag en maandag een studiedag, dus hierdoor konden we een lang weekend op vakantie. We hadden een early check-in bijgeboekt. Om 9.15 uur reden we thuis weg en anderhalf uur later waren we bij het park. Onze dochter en ik gingen gelijk zwemmen, terwijl mijn vriend wachtte totdat hij de bungalow in kon. Hij had alles al ingeruimd, toen wij klaar waren met zwemmen. Na de lunch nog even mijn bed opmaken en tijd voor een lang dutje. Ik vind zwemmen altijd heel leuk, maar het kost veel energie. Na het avondeten gingen onze dochter en ik nog marshmallows roosteren bij het strandje georganiseerd door het recreatieteam. We waren de eerste en ook ik kreeg een stok voor het roosteren. Natuurlijk deden we nog een tweede rondje, want we zijn allebei gek op marshmallows.

De volgende ochtend checkten we eerst buienradar, maar gelukkig bleef de ochtend wel droog. We reden naar Nunspeet om het kabouterpad te lopen. Het was prachtig met de vele gekleurde bladeren en paddenstoelen. Onze dochter liep enthousiast vooruit om de kabouter-paaltjes te zoeken. Het laatste stuk van de wandeling was niet te doen met de rolstoel, maar gelukkig was er een geasfalteerd pad aan de buitenzijde voor mij. Na het kabouterpad liepen we ook nog het rolstoelpad. Het kabouterpad was veel mooier; onverhard over de blaadjes en boomwortels. Bij het rolstoelpad kon ik meer om mij heen kijken, doordat ik niet op het pad hoefde te letten. Aan het einde van de middag gingen we naar de gameroom voor airhockey, pong en nog wat spelletjes. Aansluitend gingen we in het restaurant eten. Onze dochter kon nog een tijdje beneden spelen in de binnenspeeltuin tot het eten kwam. Dat smaakte goed en na het eten ging onze dochter weer verder met spelen. Toen het voor haar bedtijd werd, gingen we weer terug naar de bungalow.

Zondagochtend werd er een bui voorspelt, dus gingen we al vroeg midgetgolven om de bui voor te blijven. Er lagen veel blaadjes op de midgetgolfbaan, maar onze dochter vond het leuk om deze steeds weg te halen, terwijl wij nog moesten scoren na haar. Ideaal om haar energie kwijt te raken deze combinatie. We scoorden alledrie goed en het was een leuk potje. De bui dreef over en het zou nog anderhalf uur droog blijven. We besloten nog naar de Vuursteenberg te rijden voor de Aardlingeroute. Deze was erg mooi over de hei met dennenbos. Vanaf het uitzichtpunt was er prachtig zicht op een groepje bomen. Op de bordjes die we volgden werden er weetjes verteld over de dieren die op de hei woonden. Langs de route vonden we zelfs nog een rood met witte stippen paddenstoel. Dat blijf ik altijd bijzonder vinden. Het laatste stukje liepen we flink door, want de bui zou bijna gaan vallen. Gelukkig viel deze pas toen we weer in de auto zaten. Aan het eind van de middag reden we naar pannenkoekenrestaurant De Boskabouter in Wezep. Hier aten we heerlijk, maar doordat het erg rumoerig was in het restaurant, hielden we ons bezoek wat kort. ’s Avonds pakten we een deel van onze spullen alvast in, zodat we daar morgen niet veel werk aan hadden.

Stipt om 9 uur stonden onze dochter en ik bij het zwembad, terwijl mijn vriend de spullen inpakten. Helaas was het zwembad gesloten wegens een verbouwing. Teleurgesteld gingen we bij de receptie langs, want deze verbouwing was ons niet gemeld en stond niet aangeplakt bij de receptie of het zwembad. Hier vond ik geen begrip en boos gingen we terug naar het huisje. We maakten een nieuw plan om eerst nog te douchen, in te laden en dan nog naar de gameroom te gaan. Gelukkig was onze dochter niet meer verdrietig toen we daar aankwamen en sloten we het heerlijke weekend gezellig af.