Eerste vakantieweek Exloo

We hadden de meeste tassen en kratten vrijdagavond al in de auto gezet, maar de laatste dingen moesten er nog bij. Ook namen voor het eerst de twinnyload van mijn ouders mee met daarop de rolstoel. Zo hadden we meer ruimte in de auto om boodschappen en speelgoed mee te nemen. Om 9 uur stapten we in de auto en we reden soepel door naar ons vakantiehuisje. Daar lag de sleutel klaar. We ruimden alles grotendeels op en na de lunch kon ik even naar bed.

’s Middags ging ik met ons dochtertje naar het buitenzwembad. Dit was heel erg leuk. Ze wilde ook graag een keer van de hoge glijbaan, dus klommen we samen naar boven. Ze vond het toch nog wel spannend, dus hierna gingen we weer bij de kleine badjes spelen. We hadden om half zes een tafel gereserveerd bij Toby’s steakhouse in het dorp. Hier konden we lekker buiten eten en genieten van de wijn, het eten en het vakantiegevoel.

Op maandag gingen we naar Wildlands. Er waren afgelopen weekend al negatieve krantenberichten verschenen over de drukte, dus we waren hierop voorbereid. We begonnen om 10 uur met Jungola en hier hadden we nauwelijks last van de drukte. Dit veranderde toen we toe waren aan Serenga. Wat een hoop mensen en op sommige plekken was 1,5 meter afstand houden niet mogelijk. Bij de safari truck was een wachtrij van een uur en we hadden honger, dus deze sloegen we over. Vanaf het terras hadden we met een frietje erg mooi uitzicht over alle giraffen, zebra’s, neushoorns en impala’s. Hierna volgde het Arctic de nog, maar hier liepen we vrij snel doorheen. Ons dochtertje was moe en wij waren de drukte zat. Ons dochtertje sliep al bij mij in de rolstoel voordat we bij de parkeerplaats waren. Het was erg leuk geweest, op naar de rust van ons vakantiehuisje.

Ontbijten in onze grote tuin

Op woensdag kwamen mijn ouders een dag langs die in Nijverdal op de camping stonden. Ik wachtte hen op met ons dochtertje in de speeltuin. De speeltuin moest natuurlijk direct geshowd worden. Na mijn middagdutje gingen we naar het zwembad. Dit deden we met de auto, want na het zwemmen en heel vaak de hoge glijbaan op klimmen, lukt het mij niet om ook nog terug te lopen samen met een moe meisje. Ons dochtertje wilde ook hier alles laten zien wat ze al kon. Heerlijk hoe ze hiervan genoot en daardoor wij ook. Toen we terug kwamen, stond alles al klaar voor de bbq en kon ik in de schaduw bijkomen. De temperatuur liep al flink op en het zou de komende week alleen maar heter worden. Gelukkig hadden we een hele grote tuin, waar altijd wel een plek in de schaduw was.

Van vrijdag t/m maandag kwam mijn schoonmoeder logeren. Ook zij ging mee naar het zwembad. Op zaterdagavond gingen we naar het buffet van het compleet glutenvrije restaurant de Steakerij. Hier waren we vorig jaar ook al een aantal keer wezen eten en ook nu voldeed het weer aan de verwachtingen.

Genieten van ijs met gekleurde spikkels. Musketzaad is niet glutenvrij, maar deze versie wel

Zondag hadden we gereserveerd voor de stoomtrein van Stadskanaal naar Veendam. Er was gelukkig veel bewolking, waardoor het erg meeviel met de voorspelde warmte. We genoten van de rit. Op het station van Veendam aten we een ijsje, voordat de terugrit begon. We deelden de volledige wagon met een echtpaar, dus dat was zeer corona-proof.