Zakynthos deel 1

Onze eerste vakantiedag begon extreem vroeg. Ik werd om 00.15 uur wakker van een hoestbui van ons dochtertje en kwam niet meer in slaap, omdat de wekker om twee uur zou gaan. Aankleden, de laatste spullen pakken en om 2.30 uur zaten we in de auto. Op Schiphol aangekomen, stapten mijn vriend een schoonmoeder uit om de bagage in te checken. Ik reed de auto naar P3 en belde aan bij de slagboom. Er kwam een medewerker om mijn invalideparkeerkaart om te zetten in een tijdelijke invalideparkeerkaart, zodat ik dicht bij de ophaalplek kon parkeren en mijn originele kaart mee kon nemen naar Zakynthos. Het duurde even voordat de bus kwam, maar gelukkig stonden we vooraan. Ik wist een zitplaats te bemachtigen samen met ons dochtertje. In de vertrekhal vonden we mijn vriend snel. Hij had twee tassen al ingecheckt, maar had problemen met de koffer waardoor hij opnieuw in de rij moest staan. Ondertussen meldde wij ons bij de Assistentie. Als we zelf de rolstoel duwden, mocht iedereen mee door de versnelde security, dus we kozen voor deze optie. Een uur voor onze vliegtijd, waren we bij de gate. Helaas vertrok ons vliegtuig met bijna een uur vertraging, dus we waren pas om 11.30 uur geland. Eerst onze bagage ophalen, daarna de huurauto en een half uurtje rijden naar onze villa. Onderweg nog een tussenstop bij de Lidl om lunch en water te halen. Onze verhuurster stond al op ons te wachten bij de villa. De villa was nog mooier dan op de plaatjes, wat een luxe. Ik ging na de lunch gelijk mijn bed in. De middag brachten we door bij ons zwembad. Om vijf uur reden we naar Keri Taverna voor een vroeg diner. Vanuit het restaurant keken we uit op Keri Beach.

Op dag twee moesten we eerst boodschappen doen. We reden naar de Lidl en daar stapte de rest uit. Ik ging door met de huurauto om een apotheek te zoeken om een hoestdrank voor ons dochtertje te kopen. Ik legde uit wat voor hoest ze had en de assistente adviseerde me er twee. Van één  herkende ik de stofnaam (dankzij mijn apothekersassistente verleden), dus die koos ik. Ik ging weer terug om de rest op te halen.
Om 16 uur reden we richting Keri. Hier was een prachtig uitzichtpunt waar we mooie foto’s maakten. Op de terugweg stopten we bij Taverna Sunset om lekkere stifado en kip-souvlaki te eten. Wat een mooi uitzicht hadden we hier.

Dag 3 gingen we al vroeg naar Cameo Island. Ik had gezien dat de parasols beperkt waren, dus we gingen vroeg op pad. Na het parkeren van de huurauto zagen we direct de mooie houten brug die ons naar het eiland. Bij aankomst op het eiland werd er een foto van ons gemaakt. We konden als eerste een plekje kiezen, dus zetten 4 stoelen met handdoeken onder de parasol. Ons dochtertje ging gelijk het kiezelstrand verkennen. Later trokken mijn vriend en ik onze snorkelspullen aan. We zagen verschillende soorten vissen in het heldere water. Toen we al een tijd het water uit waren, hoorden we dat andere mensen een schildpad zagen. Ik trok gelijk mijn snorkelspullen aan en idd, daar zwom hij, hoe gaaf. Mijn vriend kwam hem ook bekijken, terwijl mijn schoonmoeder bij ons dochtertje bleef. Voor de schildpadden was onze vakantiekeuze op Zakynthos gevallen. Nu hadden we er al eentje gezien.