Meivakantie Landal Sonnenberg

Mijn vriend had gisteren de auto al grotendeels ingepakt. Terwijl ons dochtertje en ik ontbeten, deed hij de laatste spullen in de auto en installeerde hij de twinnyload met de rolstoel. We reden om 8.30 uur al weg voor een rit van 4,5 uur. Ik had geregeld dat we al vroeg konden inchecken, zodat ik na aankomst een middagdutje kon doen. We stopten onderweg twee keer kort en bereikten zonder vertraging Landal Sonnenberg. Onderweg hadden we genoten van de uitzichten en vooral het laatste stuk langs de Moezel en de wijngaarden was erg mooi. We pakten de auto uit en ik maakte de bedden op. Hierna spoorde mijn vriend mij aan om naar bed te gaan. Ik was moe, maar vind het lastig om mijn rust te pakken terwijl nog niet alles op orde is. Ik was toch in slaap gevallen. Mijn vriend en dochtertje waren naar de binnenspeeltuin gegaan. Nadat ik langzaam weer opgestart had, wandelde ik ook naar de binnenspeeltuin. Ons dochtertje wilde enthousiast direct van alles laten zien. De binnenspeeltuin was een stuk groter dan verwacht en had een zitgedeelte met bar. Mijn vriend haalde voor mij een vegan Magnum met aardbei. Deze was lekker, maar kon niet tippen aan de Magnum Raspberry (helaas niet meer te koop). Tijd om weer terug te gaan naar het huisje voor het avondeten. We hadden kipshoarma meegenomen vanuit huis, dus mijn vriend hoefde maar kort te koken.

De volgende dag gingen we naar Bernkastel-Kues. We moesten ons haasten om het rondrittreintje van 10 uur te halen. Dit lukte, maar de gehele trein en ook de rondrit van 11 uur waren gereserveerd voor groepen. Ons dochtertje was erg teleurgesteld. Mijn vriend haalde de rolstoel uit de auto en ondertussen bezochten ons dochtertje en ik de VVV voor een wandelroute. Zo bekeken we de mooie gebouwen en liepen we naar de waterval. Ons dochtertje was erg onder de indruk van de waterval. Hierna haalden we nog een ijsje en liepen we nog naar de overkant van de Moezel voor de laatste bezienswaardigheden. We reden weer richting Leiwen en maakten een tussenstop om de boodschappen te doen. Mijn vriend en dochtertje gingen ’s middags weer naar de binnenspeeltuin. Toen ons dochtertje ’s avonds in bed lag, ging mijn vriend het park verder verkennen. Hij had dichtbij ons huisje nog een speeltuin gezien en het uitzicht vanaf het uitzichtpunt aan het einde van het park was zeer de moeite waard.

Op zondags liepen we het rondje dat mijn vriend gisteravond gemaakt had. Het zonnetje scheen heerlijk en we bleven een tijdje in de speeltuin. Het uitzichtpunt was zeker erg mooi. We bleven niet zo lang, want we wilden om 11 uur gaan rodelen in Erbeskopf. We kwamen hier ook Sanne d’r vriendinnetje van gisteren tegen die ze in de binnenspeeltuin ontmoet had. Ik rodelde eerst met ons dochtertje naar beneden om het te proberen. Ze vond het erg leuk, dus kochten we nog 3 ritjes erij. Nadat ik 3 keer in de rij gestaan had waren mijn benen moe. We namen pauze bij mijn vriend op het terras en hierna ging hij nog twee keer voor ons in de rij staan, ideaal. We gingen steeds iets sneller naar beneden. Met rammelende buikjes reden we weer richting het vakantie. Na mijn middagdutje had ik nog geen fut om op te staan. Mijn vriend en dochtertje waren weer in de binnenspeeltuin. Ik vroeg mijn vriend of hij in de brasserie wilde eten en kon informeren wat er glutenvrij mogelijk was. Dit deed hij heel lief en ik kon pasta, steak of broodje hamburger eten. Om 17 uur was ik weer bij ze. In de brasserie koos ik voor de hamburger. Ik kreeg er zelfs twee broodjes bij. Gelukkig hielp ons dochtertje na haar pannenkoeken mij met de frites.

Maandagochtend ging ik met ons dochtertje met de auto naar het zwembad. Heen zou ik nog wel kunnen lopen, maar terug de berg weer op red ik niet. In het zwembad maakte ons dochtertje weer een vriendinnetje en zo zwommen we bijna drie uur. Na mijn middagdutje bleef ik weer bij het huisje. Zwemmen vind ik altijd erg leuk, maar kost mij wel veel energie.

Dinsdagochtend gingen we naar Trier. Hier reed ook een treintje en wij waren precies op tijd voor de rondrit. Mijn vriend en ik waren jaren geleden ook in Trier geweest, maar hadden toen alleen het centrum gezien. Nu kwamen we ook op mooie plekken daarbuiten. Na de rondrit liepen we naar de Grote Markt waar een straatartiest zeepbellen aan het maken was. Ons dochtertje vond dit prachtig. Even later voorzag de artiest alle kinderen van een ballon-zwaard en hiermee maakten ze de bellen kapot. Wat een fantastisch gezicht. We gingen lunchen bij Pizzeria da Franco. Ze gaven aan dat we wat langer op de glutenvrije pizza moesten wachten door de behandeling van het deeg. Toch kwam de pizza vrij snel en hij was echt heerlijk. Lekker luchtig en goed belegd. Ik kon maar de helft op en nam de rest mee voor het avondeten.

Woensdagochtend reden we naar Luxemburg. Mijn vriend zocht iets specifiek en zette ons dochtertje en mij af bij de vlindertuin Jardin des Papillons in Grevenmacher en ging zelf op zoek. Een uurtje later kwam hij ons weer ophalen. Wij hadden het erg leuk gehad. Er was een vlinder op mijn schoen komen zitten en twee vlinders op de jurk van ons dochtertje. Hierdoor vond ze het erg leuk. Na mijn middagdutje gingen we met z’n drietjes richting het terras. Wij zaten heerlijk met een biertje en wijntje in de zon, terwijl ons dochtertje speelde. Een ideale combinatie.

Donderdags bleven we op het park. ’s Morgens ging ik met de rolstoel met ons dochtertje naar het zwembad. Na mijn middagdutje ging ik met de rolstoel naar het terras, waar mijn vriend al aan het borrelen was met de ouders van de vriendin van ons dochtertje. Ik vond het moeilijk om met de rolstoel naar het terras te gaan, maar lopen lukte niet meer. Automatisch wordt er dan gesproken over mijn ziekte/beperking. Gelukkig was het maar even en werden er daarna nog veel andere onderwerpen besproken. ’s Avonds pakten we het grootste deel van onze spullen in, zodat we vrijdagochtend niet zoveel werk meer hadden en om 8.30 uur weer richting huis reden.

Wat hadden we een topweek gehad met veel  leuke dingen en ik heb genoten van de autoritten tussen de wijngaarden en gele koolzaadvelden. Naar deze regio wil ik nog wel een keertje terug.