Zakynthos deel 3

Onze laatste hele dag op Zakynthos. Mijn vriend stelde voor om naar een nieuw strand te gaan. Dit werd Zorro Beach. Ook hier moest het mooi snorkelen zijn. Eerst gingen mijn schoonmoeder en mijn vriend en later ging ik toch nog even. Dit was de eerste plek waar echt veel zeegras groeide, want bij de andere stranden troffen we dit juist steeds dood aan.  We gingen nu op tijd naar huis, zodat ik redelijk op tijd kon rusten en ook de laatste middag nog kon zwemmen met ons dochtertje in het zwembad. Ik leerde haar dat ze zonder bandjes nooit het water in kon, omdat ze dan zou zinken. Hierna was ons dochtertje tot mijn verbazing van haar ergste angst om onder water te gaan af. Dat komt mooi uit, want in september start ze met zwemles. Ook vandaag bestelden we weer eten bij Keri Restaurant. Na het avondeten begon het inpakken van onze spullen, want morgen om 16.30 uur vlogen we weer naar huis.

Na het ontbijt pakten we de laatste spullen in en zette mijn vriend alles in de auto. We gingen zo snel dat ik de host vroeg of ze om 9.30 uur wilde komen ipv 10 uur. We gingen nog naar Kalamaki Beach tot 14 uur en dan richting het vliegveld. We huurden nog een waterfiets, want dat wilde ons dochtertje graag. We waren mooi op tijd op het vliegveld, maar toen werd bekend dat we anderhalf uur vertraging hadden. Ook was mijn rolstoelondersteuning niet aangevraagd, dus dat begon vervelend. Gelukkig kon ik het ter plekke alsnog regelen en konden we met voorrang onze bagage inchecken en naar de gate. De rest verliep prima. Op Schiphol aangekomen regende het erg hard, waardoor bij het uitladen van de bagage onze tassen helemaal natgeregend waren. Ons dochtertje was om 21.30 uur in de auto in slaap gevallen. We konden haar zo in d’r bed leggen. Hierna hingen we alles wat nat geworden was, nog op een droogrek. Ik was bekaf, maar wat was het een heerlijke vakantie geweest en dankzij mijn schoonmoeder hebben we veel kunnen snorkelen en zelfs nog samen weggeweest. Wat een luxe. Wie weet doen we deze combinatie nog weleens.

2 gedachten over “Zakynthos deel 3”