Waterweekend

We hadden een mailtje gekregen dat ons waterweekend met het MS fonds om 20 uur begon. Dat viel mij tegen, want ik had verwacht dat er vrijdag overdag ook al activiteiten waren. Ik vond het ook spannend om te gaan, want het programma was niet van tevoren bekend gemaakt. Gelukkig ging ik samen met een vriendin, dus dat was onderweg al gezellig. We kwamen aan op de kade waar we andere deelnemers ontmoetten. Totaal waren er 18 deelnemers. We werden naar het Robinson Crusoe gevaren en daar welkom geheten. Als je wilde, kon je nog zeilen ’s avonds, maar mijn vriendin en ik wilden ons liever installeren in de slaapkamer en een beetje op tijd naar bed. Ik nam een halve Oxazepam om in slaap te vallen en niet wakker te worden als de anderen terugkwamen.

Ik was wel weer vroeg wakker, maar ik had prima geslapen voor een eerste nacht. Om 8.45 uur was het gezamenlijke ontbijt en konden we onze boot kiezen voor de ochtend. Ik koos een tweepersoons bootje, want hiermee kun je ook varen op de Kralingse Plas op zaterdag. Mijn vriendin koos ook dit bootje en we gingen er samen in. Met een ander duo en een begeleider gingen we met 3 bootjes en een walky talky op pad. Zo kregen we onze instructies. Het ging best goed, maar met overstag gaan, hadden we net te weinig vaart, waardoor het eerst niet lukte. Onze begeleider had problemen met zijn materiaal, dus we waren een tijd alleen. Gelukkig kwam de speedboot van Sailwise ons helpen met de laatste keer overstag te gaan en weer terug te varen naar de haven. Hier gingen we in het zonnetje zitten en konden wezien hoe de andere boten terug kwamen. We gingen nog even op bed liggen voor de gezamenlijke lunch. Dat waa wel erg gezellig, maar het gaf ook veel prikkels. Na de lunch gingen we het water op in een Randmeer zeilboot. Andere boten waren helaas niet mogelijk vanwege de harde wind. Rond 16 uur waren we weer terug. Ik had de hele tocht gestuurd en gezellig gekletst met de vrijwilliger Aad. Na het zeilen was ik echt op en was het tijd om uit te rusten. Voor het avondprogramma had ik echt geen fut meer. Dit hadden velen, want er gingen nog maar een paar mensen het water op.

Randmeer

Zondagochtend was onze laatste mogelijkheid om het water op te gaan. Er stond maar weinig wind, maar er kon toch gezeild worden. Ook werd er gewaterskied. Ik twijfelde tussen catamaran zeilen en waterskiën. Ik besloot toch te gaan zeilen, omdat waterskiën maar een paar minuten is en zeilen de hele ochtend. Ik ging samen met vrijwilliger Frans en ook nu was het weer erg gezellig. We zeilden weer nieuwe delen van de Loosdrechtse plassen over. Zo leuk hoe enthousiast de vrijwilligers hun passie voor het zeilen met ons wilden delen. Ik hoopte dat er ook nog tijd was om te suppen, maar helaas duurde het waterskiën te lang. Na de lunch moesten we met z’n allen alles opruimen en schoonmaken. Ik had de taak gekozen om de zeilpakken te controleren en op maat te hangen met zn tweeën. Dit ging best vlot. Hierna was er nog tijd om in het zonnetje te zitten en een ijsje te eten en onze ervaringen met elkaar te delen. Hierna werden we weer terug naar de kant gevaren en reden mijn vriendin en ik richting huis. Wat een topweekend hadden we gehad. We gaan graag nog een keertje mee.